mba-14

כיול טמפרטורה ולחות

צוות מעבדת הטמפרטורה של מ.ב.א באמצעות ציוד מתקדם מסוגל לבצע כיולים ומיפויים, לאמת ולפעול על פי פרוטוקולים, ולאשרר תהליכים בהתאמה לדרישות הלקוח או על פי פרוטוקולים ותקנים ידועים.
מגוון המכשירים והתהליכים הרחב בתחום הטמפרטורה והלחות מאפשר לצוות לפעול ביצירתיות רבה, בחשיבה מגוונת ולהפעיל פתרונות במטרה לאפשר ללקוח להשלים את המוצר או השירות בצורה הטובה והאיכותית ביותר.
תהליך ההסמכה של כייל במחלקת טמפרטורה אורך בין 6-12 חודשים, וזאת עקב מורכבות הכיולים ומגוון התהליכים והפתרונות שעלינו, לאבחן, לנתח ולהציע ללקוחות.

כיול טמפרטורה

בדיקה של מדי חום – רגשי תרמוקאפל / PT100 / תרמיסטור עם וללא צג, בדיקת מכשירים למדידת לחות – התנגדות / קיבוליות / נקודת טל ועוד, מדים משולבים לטמפרטורה ולחות, הכיול מבוצע אל מול מד אב בתווך מבוקר בו נבדקת האחידות והיציבות, זאת על מנת לאשר או לשלול את עמידתו בדרישות התקן או הלקוח.
הציוד, ההסמכה והצוות במחלקת טמפרטורה מסוגל לבצע כיול בטמפרטורה של 196 עד 1300 מעלות צלסיוס ברציפות בהסמכה.
ניתן לכייל בהסמכה מדי חום אינפרא 35÷500°C.
לצוות קיימת מיומנות גבוהה בכיול רגשים מדויקים 0.001°C SPRT
בתחום טמפרטורה ולחות ניתן לבצע כיולים בהצלבה בטמפרטורה 0-90°C ובלחות  5-95%rh .

תחומי הכיול

* כיול מדי חום נוזל בזכוכית
* כיול מדי חום ספרתיים ורגשים מכול הסוגים
* כיול תנורים ואמבטי כיול מדויקים
* כיול צגים
* כיול רשמים
* כיול בקרים
* כיול מדי טמפרטורה ולחות
* כיול מדי נקודת טל
* כיול מדי חום אינפרא אדום
* כיול מצלמות אינפרא אדום ועוד
* כיול מקנורים
* כיול מקפיאים
* כיול מעקרים
* כיול אוטוקלאבים
* כיול מכשירי PCR
* כיול מכבשים מחוממים
* כיול פלטות מבוקרות טמפרטורה
* כיול בלוקים לחימום מבחנות
* כיול מטלטלים
* כיול בוחשים
* כיול מדידה ללא הסמכה של אחוז CO2 באינקובאטורים

אופן הכיול

מ.ב.א עושה שימוש בסטנדרטים המדויקים ביותר האפשריים, ברמה התואמת את רמתן של מעבדות לאומיות בעולם. הכיול מתבצע בתווך של באוויר, במים, בשמן, במלח, בחנקן ועוד, בטבילה או בחלל.

כיול טמפרטורה בתחום המזון והלוגיסטיקה

אוגר טמפרטורה ולחות אלחוטי, מטרתו ללוות תוצרת חקלאית, מזון או תרופות, לכל אורך הדרך מהיצרן בארץ ועד היעד, לעיתים לא בנתיב ישיר, אלא עם תחנות נוספות בדרך. המוצר הנשלח עובר תנאים משתנים של מזג אויר, לחויות וטמפרטורות ומשהו צריך לדגום את כל הפרטים בדרך אל היעד, כדי לוודא שהסחורה נשמרה בדרך בתנאים שלא פוגעים באיכות שלה ומגיעה בבטחה אל הספק או אל לקוח הקצה.
חללי אחסון ואולמות ייצור מכוילים ועוברים מיפוי לבחינת פיזור ואחידות הטמפרטורה והלחות בהם. מ.ב.א עושה שימוש נרחב באוגרים (לעיתים מעל ל100 אוגרים במקביל) אל חוטיים שמייעלים את העבודה ומאפשרים להגיע לתוצאות מפורטות ומדייקות ביותר.
הובלה בקירור של תרופות ומזון קריטית באספקה איכותית של התוצרת המובלת. כיול רכבי קירור נעשה במ.ב.א או באתר הלקוח, הכיול מבוצע בחללי הובלה בקירור, צינון או הקפאה, על פי דרישת הלקוח וצרכיו / המכון הוטרינרי/ משרד הבריאות.

כיול טמפרטורה בתעשיית הרכב

ביצוע תיקוני פח, צבע וייצור חלקי רכב חייב להיעשות תחת תנאי טמפרטורה ולחות ומבוקרים על מנת שאפשר יהיה לחזות את תפקוד החלקים בתנאים שונים ולאמוד את השינויים בצורה, בנפח ובצבע של החלקים בשימוש סביר של המשתמש ברכב.
לקוחות מתחום תעשיית הרכב מבצעים כיולים “פנימיים” לתנורים, מדי חום ועוד ולשם כך דורשים לעשות שימוש במאסטר לטמפרטורה שעבר כיול במעבדת כיול בתנאים התואמים את הדרישות בטווח הטמפרטורה והלחות המתאימים לתנאי התהליך שלהם.
למשל, כיול רגשים בטמפרטורה של עד 300 מעלות, לשימוש בתנורי ייבוש, כיול תנורים לטיפול תרמי במתכות.

כיול טמפרטורה בשירות הרפואה והמחקר

כיול מדי חום מאסטר לשימוש יומי במעבדה בכיול רגשים ומדי חום.
תינוק שזה עתה נולד וצריך להישמר עדין בתנאים אופטימאליים כדי להגן עליו ולשמור על בריאותו.ירידה מתחת לחום גוף של 37°C עלולה לגרום להיפותרמיה, עליה מעל לטמפרטורה הזאת עלולה להוביל להרס תאים ולפגיעה בריאותית.
הפריות חוץ גופיות המדמות גם הן תנאים אנושיים בתוך גוף האדם, דורשות כחלק מתהליך ההפריה, קיום של אותם תנאים פיזיים אנושיים – 37°C בהן יוכל להתפתח עובר תקין המיועד להחזרה לרחם.
על מנת לשמור על סטריליות בחדרי ניתוח ובמחקר, יש לבצע כיול למעקר, הכיול נעשה עם וללא מטען וזאת במטרה לוודא שהטמפרטורה והלחץ “מורגשים” גם בתוך חבילות המונחות בתוך האוטוקלאב לשם עיקור. כיול אוטוקלאב נועד לאשר כי הטמפרטורה והלחץ אכן גורמים לסטריליזציה בתוך חלל המכשיר.
כיול רגשים ומיפוי בתי מסחר לתרופות על פי נוהל 126 של משרד הבריאות לבתי מרקחת.
מ.ב.א מספקת את שירותי הכיול לפי דרישה של הנוהל.

לצפיה בהיקף ההסמכה בתחום הטמפרטורה לחץ כאן
לצפיה בהיקף ההסמכה בתחום לחות לחץ כאן

איך נוכל לעזור לך?

אנא יידעו אותנו אם יש לכם שאלה, רוצים להשאיר תגובה, או שהנכם מעוניינים במידע נוסף

מתעניינים בשירותי כיול טמפרטורה ולחות?